Tuesday, March 23, 2010

Best jugak kalo....

Ermm...thinking of sumthing
best jugak kalo aku amek 1 day off n go sumwhere..pegi berjimba bersuka ria..hahah
buat ape yg aku nk buat..ape yg aku suka
wahh...mcm idea yg bernas

tp dis week xlehla sbb bz ngan training
tp serba salah jugak nk cuti sehari sbb plan nk amek cuti bln 4 nih
need to plan earlier sbbnye nnt kna jadik co-trainer plak..
3 ari lak tuh...ade 3 modules..wuwuwu
dala 2 modules utk training tu aku sndiri xpenah attend lg..
kirenye nnt co-trainer pn join blaja jugak..hehehe

ok2..berbalik kpd citer cuti td
kpd mama n abah, jom gi cuti2 mesia..hehe (bajet dorg baca)
seriously need some rest sbb sgt bz baru2 nih..
nk merehatkn minda, melapangkan dada, menenangkn pikiran
xlupa juga mencuci mata...blink blink..hahaha

oh yerr...lupa nk citer 1 insiden yg sgt menakutkn
kejadian berlaku last week...
siyess melibatkn idup n mati..huhu

alkisahnye...aku kuar ngan cik mimi
then after anta die blk UM, aku nk pegi umah abg aku
on da way tu, masa smp kt dpn UIA punye foundation centre (btol ke nama..aku pn xsure)
yg dekat PJ tuh...
masa tuh jln mmg lengang..nk kata aku laju sgt, xde la laju mana pn
bwk stended cam biasa ar..

then tetiba ade 1 lori besar yg pjg ala2 lori kontena tuh kuar dr simpang belah kiri aku
masa tuh mmg aku tekan brek xhengat la..
mmg abes abesan tekan tuh...mmg btol2 berserah kt Allah je time tuh
sbbnye mmg xleh nk elak dh
kalo aku elak ke kiri, konpem akan kna bontot lori tuh
kalo elak ke kanan lak, langgar divider jln

nk x nk, brek sekuat ati smp abes jatuh tupperware2 yg ade dlm kete
sib baik isi2 dlm die xterkeluar...huhuh
alhamdulillah...Allah masih nk bg peluang aku hidup kot
syukur sgt2 sbb smpt stop
cuba bayangkn kalo aku xprasan lori tu kuar or xsmpt nk stop?
hishh...nauzubillah..xmola imagine

pastu ape lg...trus menggigil sorg2
skrg ni pn biler ingat blk insiden tuh, still lg terasa takut
tp xdela smp trauma nk drive
cuma skrg lbh berhati2...

kesimpulannye...masa drive tuh, kna sentiasa alert
kdg2 disebabkn kesilapan org lain, kiter yg jadik mangsa
siler patuhi had laju yer
ingatlah org yg tersayang
sekiannnn~~

0 Sweets: