Thursday, September 9, 2010

Alhamdulillah....dah selamat

Departure time: 6.27 am
Arrival time: 2.30 pm

Alhamdulillah..smlm aku slmt smp ke kampung halaman terchenta kol 2.30 pm..
lebih kurg 8 jam perjalanan..mmg penat sgt2
mana xnye..kol 4 pg aku da bgn..mandi2 sume
pastu sahur..pas sahur trus angkut brg2 masuk dlm kete
after subuh, trus bertolak

smlm aku blk ikut LPT..then lalu Jerangau - Jabor
jln ok..x jem pn..cuma all da way smp umah ujan..tp xlebat..rintik2 je
dkt kol 9, stop kt Gambang..isi minyak penuh2..
then trus drive non stop...
fuhh...ngantuk tu toksah ckp la

kalo dh drive lama2 gitu, jln lak kiri kanan utan
konpem la ngantuk kn
nk ilangkn ngantuk, pasang lagu kuat2 smbil melalak sorg2...hahaha
pastu suh cousin aku cubit la..

ohhh...ade 1 kejadian yg tidak diingini berlaku smlm...
kejadian tu berlaku kt jln jerangau-jabor
tgh syok2 drive...tetiba bunyi POP..kuat la gak
aku ingatkn cousin aku kt blkg tu tutup bekas ape tah
tp rupa2nye ade sbijik batu kna cermin depan kete..

sayu hati tgk ade crack kecik kt cermin tuh..
tgh2 lak tuh..adoiii
sib baik la sikit je..xtau dr mana dtg batu tu
sbb masa tu xde kete / lori pn kt dpn

byk tol dugaan bln pose ni..
sabo jela..hrp2nye crack tu xmerebak la..
nsb baik gak aku xterkejut masa dgr bunyi tu
bahaya kalo terkejut tu...huhuhuh

okla...SELAMAT HARI RAYA SUMEEEE!!!
MAAF ZAHIR DAN BATIN..

jemputla dtg umah yer :D

p/s: xsabar nk dgr takbir raya..


0 Sweets: