Sunday, December 4, 2011

Ombak Rindu

Skrg ni sume tgh demam Ombak Rindu...hehe
smlm pegi tgk citer ni ngan my sis in law kt One Utama
ohh...novel ni aku dh baca lama dh
rasanye masa skolah menengah dulu

mmg antara novel yg best sbb aku bleh ingat lg jalan citer die
sbb aku ni mmg hantu novel
so kalo bleh ingat jalan citer tu, kirenye mmg novel tu best giler la

filem ni 2 jam je
so 1st of all, jgn expect every single thing yg ada dlm novel tu akan dipaparkan dlm citer tu
kalo nk tunjuk sume, kna buat drama bersiri
baru puas ati...

overall citer tu mmg sgt best
in fact, mula2 aku rasa cam xsesuai maya karin bwk watak izah
lisa lak bwk watak mila
kalo dorg switch watak tu, rasanye sesuai

tp sbnrnye tiga2 watak utama ni mmg mantoopp
maya karin kn muka nmpk moden..cam xsesuai jd gadis kampung
tp die berjaya hidupkn watak izah tu
aaron aziz cam biasa la..mmg terbaek..dh la ensem..ehhh...haha
plg x expect lisa la..sbb die kn slalu berlakon watak baik..lemah lembut
so biler die bwk watak antagonis ni...woww....xsangka bleh berlakon watak camni

ni mmg filem airmata
tp idokler aku nangis dlm panggung tu
tp kalo tgk sorg2, maybe bleh feeling lebih sket kot..hahaha
mmg sedih sgttt citer nih

tp sbnrnye aku xpuas tgk part izah n hariz baru kawin
sbb kalo dlm novel, lama gak hariz ni layan izah cam pompuan simpanan die
tp dlm filem tu, kejap je..tup2 dh jatuh cinta
cam aku ckp kt atas td la...filem xkan sama sbijik2 cam novel

ost Ombak Rindu pn best
nnt aku tempek lirik die ye..
menikam kalbu btol...sob sob sob

okla..sapa yg blom tgk lg tu, pegi la tgk yer
especially peminat novel nih...
berbaloi2...adioss~~

p/s: request wat drama lak...bleh x?hehehe

0 Sweets: