Sunday, December 11, 2011

Menyeksa diri sendiri

Skrg ni kn musim cuti skolah
so mmg byk dpt jemputan tunang, kawen sume...
pastu biler bukak fb, ramai plak kwn2 yg dh bertuka status

senyap2 je..tup2 nmpk gmbr bertunang..
mana yg dh bertunang tu plak, sebuk prepare utk kawen..
mcm2 status kt fb

aku ni plak kdg2 suke jugak stalk org
eh..bkn stalk sbb minat ke hape..
tp saja tgk life org
pastu compare ngan life sendiri
pastu down...hahahah..hampeh je kn

tu la namanye menyeksa diri sendiri
gembira tgk org lain dh melangkah ke fasa lain
tp aku???
bkn nk mempersoalkn takdir Allah
cuma dlm usia skrg (yg still lg muda remaja..haha) rasa dah malas nk mencari cinta
nk mulakan dr awal..."hye awak...a/s/l pls"...hahaha

nape benda ni baru jd skrg?
nape x dulu?
skrg ni dh keje...dh bz..
bile masa nk mencari cinta?

ada org kata..cari pasangan masa zaman U
nnt dh keje susah nk cari
btol jugak tu..menyesal pulak xde ramai kwn laki masa kat U dulu..hahaha

tp jodoh pertemuan ajal maut sume di tangan Allah
kalo pk secara positif, aku rasa Allah blom temukan aku ngan Mr Right aku maybe sbb die tgh mempersiapkan diri die ngan ilmu2 yg sepatutnye sblm jumpa aku...cewaah *haii awak...eh..rasa cam nk blushing plak...hahaha..pangg skali*

kalo pk negatif lak..hurmm..mmg byk
dpn org, aku still bleh senyum n gelak2...
tp sbnrnye xde sorg pn paham ape yg aku rasa
aku tau ramai yg concern psl aku..
for that, im very grateful

cuma rasanye tak terluah ape yg aku rasa skrg
aku ni ssh sket nk luah2 kt org
kalo benda2 yg happy, aku suke share ngan org
tp yg sedih2 ni, biarla terpendam di lubuk ati aku je

aku ade la bercerita ngan kwn aku..tu pn sbb die yg tanya
die siap ckp, "eh ko ni bleh gelak2 lak"
yela..motip nk nangis dpn org?
mcmla bleh ubah ape yg dh terjadi kn

past is past..
menangis pn bkn bleh ubah apa2
cuma tangisan tu bleh meredakan sket sakit di ati
kire cam sejukkan ati la..heheh

sbnrnye aku xdela sedih sgt ngan ape yg jadi
cuma sgt kecewa ngan diri sendiri
tu yg buat aku sedih sbnrnye..
nape kecewa ngan diri sendiri?
ermm..xyahla citer kt sini..
biarlah rahsia...heheh

rasa cam dh lari tajuk plak..
aku suke tgk fb kwn2 aku yg dh tunang n kawen ni
bahagianye dorg
pastu terpk..biler la time aku plak
xpela...kita hanya merancang..tp perancangan Allah tu yg terbaik..

biarlah aku membawa diri mencari bahagia sendiri (ayat poyosss..haha)
redha itu ikhlas...pasrah itu menyerah....
aku redha n aku pasrah..........

0 Sweets: