Tuesday, September 6, 2011

Syawal 2011 - Day 1

Salam sume...

ape kabar korg? dh abes beraya?
ke ade yg still beraya kt kampung? *jeles*
skrg baru ada masa nk update citer pasal raya...heheh

Balik kampung...oooo balik kampung

Gmbr atas tu adelah masa on the way blk kampung
phm2 la..puasa kn...xleh mengunyah...
so nk ilangkn ngantuk...terpaksa la amek gmbr..eceh terpaksa kununn...hahaha

rendang daging n hati
ni plak sesi memasak rendang
sehari b4 raya kalo xsilap
rendang ni antara menu yg wajib ada time raya
and satu2nye menu yg dimasak kt umah aku...hahaha
yg lain sume main order jekkk

raya taun ni pakcik2 n abg aku xblk
sume turn beraya umah mertua
so yg ade kt umah tu aku, kakak n adik aku je
umah pn xla riuh rendah sgt...xde bunga api n mercun...

pagi raya kitorg dihiasi ngan sate n adik-beradiknye (nasi impit n kuah kacang)
pastu ketupat daun palas mkn ngan rendang
ohh..ketupat daun palas mmg femes kt ganu
kalo negeri lain maybe femes ngan ketupat nasik kn...
yg 4 segi tu..ape nama die?lupa plak..heheh

setel mkn, sesi bersiap2 plak
sementara tunggu org blk dr masjid, sempat la kitorg ber'cam-whoring' jap
oh yerr..gmbr family ada..
tp dorg yg ada camera ni agak slow sket nk upload gmbr..
makanya harus redha jela yer...

gmbr2 bwh ni sume drp henpon jek...
aku xde camera...sob sob sob

ngan kakak n anak2 buah

motip jilat pp aku?
sumayyah ni mula2 pandang aku sambil senget2 kepala...sambil kuarkn lidah die
pastu kiss aku...basah pp aku...
adekah pp cik da rasa cam gula2?hahaha
ni die budak comel yg sgt xreti dok diam n suka mkn
geramnyeee ngan die...misss u la sumayyah..huhu

cam-whore ngan adik lak

sapa xknal ini budak?
namanye khadijah....kakak sulung sumayyah...heheh
bila dorg blk dr masjid, bermula la sesi bersalam-salaman
nape tah..pagi raya kali ni rasa sayuuu sgt
maybe sbb masih terasa kehilangan arwah abg aku
lagi sayu bila kakak ipar n anak2 buah aku dtg
nk menitik airmata tgk budak2 tu beraya tanpa walid dorg
lagi sedih bila tgk mak aku peluk cucu2 die...lamaaa T__T

then kitorg amek gmbr 1 family
after sesi bergambar, jiran dpn umah dtg beraya
layan la tetamu dulu
elok je dorg blk, trus kitorg bersiap nk blk kampung belah ayah
ecehhh...blk kampung la sgt kn
naik kete dlm 15 minit jekk...hahah

since sume dok beraya umah makcik aku, kitorg pn pegi sana dulu
kt sana, dijamu ngan soto...
pastu pegi umah nenek sdara
then baru pegi umah nenek aku
umah2 dorg tu sume dekat2...sebelah2 jek

pastu blk umah...
smbg layan tetamu yg dtg
biasanye raya pertama mmg ramai sdara mara yg dtg
nk gi umah jiran dpn umah pn xsempat...

ptg lak nenek, makcik n cousins dtg beraya kt umah
kirenye raya 1st aku mmg xberjalan ke mana la
except pegi umah nenek n makcik je

tu jela kot alkisah raya pertama
raya kedua, ketiga dan seterusnye tunggu next entry yer
gmbr sume mmg yillek
pemalas nk amek gmbr..hahaha
skrg br rasa cam nyesal..kuikuikui

daaaa~~~



0 Sweets: