Wednesday, August 17, 2011

Persiapan Raya

Salam...

ari ni dh 17 Ramadhan..bersamaan ngan Nuzul Quran
tp KL xcuti pn ari ni..huhu
kejap je kan..tup2 dh 17 ari puasa

so camne ngan persiapan raya korg?
baju raya sume dh setel ke?
ke nk tunggu dekat2 raya baru nk gi beli?
ade sesetengah suka shopping mlm raya
time tu mmg discount byk kot...hehe
aku pn xtau sbb xpenah lak gi shopping mlm raya

camne nk shopping...mlm raya sah2 la dh kt kampung kn
lgpn xkuasa nk shopping last minute
baik dok umah..isi kuih2 dlm balang
sambil dgr takbir raya...
xsabar nk dgr takbir raya..besttt

sapa rajin buat kuih raya?
dulu2 masa zaman kanak2 riang, aku suka sgt buat biskut
skrg pn rajin gak...rajin tunjuk2...hahaha
xtau la apsal malas sgt nk buat skrg
kena ada geng kot..baru rajin
sonok sket kn buat ramai2...

ingat lagi masa kecik2 dlu...
aku korek2 buku resipi mak aku
sume aku buat sendiri tau...
sukat bahan2, uli, terap n bakar
ade skali tu smp 9 jenis biskut kot aku buat
fuhh....hebattt...bleh meniaga camnih..hahaha
tp syg, kerajinan tu xberkekalan smp skrg

mana xmalas kalo kt opis tu berlambak jual kuih raya
ade je kakak2 kopetro dtg tolak troli penuh ngan kuih
ape lagi..mata tgk, jari tunjuk...dua2 bekerjasama menjalankan tugas...hahaha
aku pn dh lupa bape byk aku order
rasanye ada dlm 6 jenis kot...
time order kemain xhengat
kang nk membayor nnt, nanges airmata darah...hahaha

skrg dah start countdown..
lagi 9 ari nk balik ke kampung halaman terchenta..hehe
siap import adik aku dtg sini..sbb nk mintak temankan aku blk
xkn nk drive sengsorang lak kn...
blk KL nnt aku xtau la sapa jadi mangsa eksport..hahah

syok btol dgr lagu raya..
lagi buat xsabar nk blk kampung..
sapa2 yg drive blk kampung tu, jgn lupa gi servis kete atau check mana yg patut
okla...layan lagu raya jap...
zassss~~

0 Sweets: