Thursday, August 11, 2011

Hellooo..ngan budak pon nk berebut???

Ok...kejadian ni berlaku ptg td
masa blk keje...aku kn naik lrt
slalu dlm lrt tu ada tmpt yg ada sign "PRIORITY SEATING ZONE"
biasanye seat kt situ utk pregnant women, org tua, org yg ada anak kecik n org yg disable

masa masuk lrt td, ade la sorg minah yg xde prasaan ni
mula2 die pegi belah kanan, tp bila nmpk belah kiri ada seat kosong, cepat2 die berlari
kebetulan lak masa tu ada sorg budak kecik n kakak die...baru je nk duduk situ
pompuan xmalu ni cepat2 gi pintas budak tu n trus duduk

pastu bleh plak duduk tanpa rasa bersalah
budak 2 org tu pn cam tercengang je
aku yg tgk ni hangin btol
dh la ko duduk kt tmpt yg ada sign priority seating tuh
aku pn ape lg....trus la sound setepekkk....

yerr...aku sound pompuan tu..........
tp dlm hati jela...hehehe
aku nk sound org??
mmg xla kn...mmg buang tebiat la kalo aku sound org...

siyess geram sgt tgk pompuan tu
kalo ko pregnant ke, xpe la gak
ni siap bleh lari sbb nk duduk
sib baik la mulut aku ni ada insurans
kalo x....haiihh....xtau la ape jd...

nasihat utk org yg slalu naik public transport ni...
bertimbang rasa la sket...
agak2 xnk rasa bersalah sgt, jgn duduk kt priority zone tu kalo korg bkn dlm golongan yg dikhaskn

akal ada, guna elok2..
mata ada, lihat btol2
be considerate yer..
jgn smp kna sound ngan aku...ehhh...heheh

~pesanan khidmat masyarakat ditaja oleh miss wanie~

0 Sweets: