Thursday, August 26, 2010

Mengimbas kenangan lalu

Pagi td kat dlm LRT..
ade la 3-4 org budak pmpuan tgh pegang notes kt tgn masing2
smbil dok menghafal + discuss
aku suspek dorg budak2 U yg ade exam @ test kot..
biler tgk dorg, teringat plak zaman2 kt U dlu..
jom kiter flashback sat...hehe
aku mmg pemalas kot time blaja dulu
xde maknanye nk study awal2
bkn bleh ingat pn..nnt konpem lupe
so aku pn amalkan gaya study last minute..hahaha
mmg berkesan...utk aku la..
biasanye aku akan pulun study abes-abesan masa study week
kalo ade 5 subjek..mmg 5 subjek tu la dok pulun dlm masa seminggu
bayangkn la..kalo 1 subjek tu ade dkt 10 chapters..
hamek ko...nanges la kt situ..hahaha
time tu la baru terhegeh2 nk buat notes..nk print notes
sesi pembelajaran xberenti di situ je..
mmg akan trus disambung smp la mlm before exam
kdg2 tu before tido pn dok hafal notes
siap terbawak2 dlm mimpi..hahah
kalo pagi exam lak, mmg bgn awl la..
pagi2 buat breakfast dlu..yg tu wajib
bg mengelakkan kesengsaraan mendengar bunyi perut sndiri kt dlm exam hall
al maklum la..biasanye 1 paper exam 3 jam
except ko-q..sejam jek
so kna la mkn dlu..kang kalo x, xleh pk lak..dok pk makanan jek
breakfast mmg simple jela
kdg2 mkn roti..
xpn goreng nugget..
tu pn time tgh menggoreng, sblh tgn pegang sudip
sblh lg pegang notes..mantap x?muahaaha
mulut terkumat kamit dok menghafal..
camtu la kalo study last minute
tp aku suka sbb sng nk ingat
biler nk jwb soalan tu, die cam mencurah2 je idea
tp xde la sumenye mencurah2 kuar
ade la time2 kna goreng ikut kepala sndiri..kehkehkeh
kesimpulannye..study tu penting
tp ikut keselesaan korg la
kalo korg rasa study awal2 tu lg bagus utk korg...then study la awal
tp jgnla smp xstudy lgsg..over tuuu
unless kalo mmg bercita2 nk fail..huhu
okla...slmt study kpd yg tgh exam
all da best!!!!!

0 Sweets: