Wednesday, September 2, 2009

1957: Hati Malaya

Sblm nk truskn celoteh aku (eewahh..celoteh gitu..haha)
nk tnya ni...sapa da tgk citer ni?? siler angkat jari kelingking tgn kanan anda skrg!!

aku pn br je tgk citer ni..sempena merdeka ari tuh..kt TV2
aku mmg da lama nk tgk citer Hati Malaya..sbb dgr org dok review cam best
so pucuk dicita ulam mendatang..thanks to TV2..haha

bagi aku la kn, citer ni mmg sgt besttt!!
sape yg xpenah tgk lg, sile la tgk
korg carik la dvd ke, donlod ke..janji tgk
kpd budak2 skolah yg blaja sejarah Malaysia tu, aku suggest korg tgk citer ni
sbb citer ni ala2 dokumentari + filem

camne aku nk ckp eh??
ermm...selain drp filem, dlm citer ni ade selitkn info2 psl camne Malaysia nk capai kemerdekaan dulu..
ade gak tunjuk video2 n gmbr2 kejadian sebenar
mmg sgt berguna utk students..sbb aku rasa lg senang nk ingat
maklumla...bkn ramai org minat Sejarah kn..kn..kn..termasuk la aku..ehehe
dis muvi mmg xmembosankn langsung

part paling touching bg aku..masa Tunku Abdul Rahman n beberapa org lg nk gi London
sbb nk discuss psl kemerdekaan negara kiter
tp dorg mmg xcukup duit nk gi sana
so masa Tunku tgh berucap depan penyokong2 die, die ckp la psl tu
then Maya Karin bgn n ckp, dorg sanggup tolong
pastu sume org derma duit n brg2 kemas dorg
sedeyyy giler tgk part tu (aku cam nk nanges je tp tahan beb sbb tgk ngan cousin..kalo sorg2, harus meleleh setitik 2..hahah)

for me, dis is a MUST watch movie for all Malaysians
so cpt2 gi tgk..syuh syuhh

p/s: ni la benda yg aku ckp luper dlm entry smlm tu..hahaha

0 Sweets: