Showing posts with label shopping. Show all posts
Showing posts with label shopping. Show all posts

Saturday, March 24, 2012

KK Trip - Part 2

Assalamualaikum...

berzaman kn nk abeskn citer KK nih..haha
citer KK pn x abes lg..dh ada citer holiday lain menanti...
tanpa melengahkn masa....meh aku smbg kisah kami di KK
utk part 1 bleh rujuk kt sini yer --> KK Trip - Part 1

blk dr Kundasang, kitorg lepak2 kt bilik
penat kot...kire total perjalanan to n fro ade la dlm 4 jam lebih..huhu
tp kalo pegi holiday, xkn la nk terperap kt hotel kn
so kitorg decide nk pegi town
dlm kol 5 gitu, mintak hotel call taxi
tambang taxi dari hotel ke town ialah RM25..mahal kn??huhu

kt sana...kitorg pegi serbu Pasar Philippine..hehe
ape lg..sesi ujian mata bermula
masing2 shopping x hengat
then pegi dinner kt Waterfront..

our room @ Celyn Hotel City Mall
dinner kami..mcm candle light dinner lak..hahah
lupa ape nama restoran tu..
tp kt situ korg kna pilih2 jugak..sbb ade jugak kedai yg xhalal
pas dinner, trus blk hotel...

ari ahad, after breakfast..kitorg pegi Gaya Street Sunday Market
ni pn kt town jugak
tp pagi tu kitorg pegi ngan shuttle hotel
so save bajet sket..hahah
situ mmg ramai org n mcm2 ada...kna pandai tawar menawar yer..hehe


ready nk shopping

after that, kitorg pegi mall...sbb dh penat n haus
ape nama mall tu eh??? adoiii...ilang ingatan jap sbb peram citer lama sgt..haha
tp dkt la ngan market tu..kitorg jln kaki je pn
pegi lunch kt KFC...then pusing2 dlm mall tu
pastu pegi buat reflexology..nmpk nauu byk berjalan kn..haha

since mall tu btol2 dpn KK Esplanade..kitorg pn jln2 la area situ
sbb masa tu awal lg..dlm kol 4 lbh kot
panas yg amat..tp feeling ala2 tourist kn
dok bergambar tgh2 panas..heheh

gmbr2 kt bwh ni dh tunggang terbalik
so aku citer jela dlu..pastu br tgk gmbr k..hehe
dlm kol 5 lbh camtu...kitorg pegi pasar kt sblh pasar philippine
kt situ jual makanan..cam amplang, kuih cincin, ikan bilis, ikan kering etc...
borong lak makanan2 situ...dorg mmg siap packing dlm kotak trus
baguss...senang keje kn...

kt sblh pasar philippine tu ada gerai2 makanan bykkk sgt
n mostly jual seafood la..ada ikan bakar, lobster, ketam...mcm2 adaaaa
kitorg dinner situ je..ada gerai yg bleh order2 lauk sume
tp sblm tu dh tnya org2 kt situ...halal ke x..
risau gak kn...

ni la menu dinner kami....

sotong celup tepung
air kelapa yg sedappp
butter prawn
siakap 3 rasa
sumeee sedap n harga pn berpatutan
rasanye total harga dlm RM70 lebih je kot
lauk2 kt atas ni sume kita pilih sendiri
nk besar ke..kecik ke...terpulang pada citarasa masing2..
tu pn kitorg mkn x abes..siap tapau bwk blk hotel..hahaha

pas dinner, trus blk hotel
bwh ni gmbr2 bergedik di KK Esplanade..hehehe

see...panas kn tu...

cahaya keimanan...hahah
mizah n me


bersambung di Part 3....kuikuikui~~

Sunday, March 11, 2012

Segalanya di hujung jari

Rasanya aku dh ckp kt sini kn...
ofis aku bkn lg kt KLCC nun...
jadi access to mall adalah sgt terhad...ceewahh

kt ofis baru ni...ade la jugak kedai 3-4 buah
mmg xleh lawan KLCC la..
kedai2 tu plak byk jual baju kurung n blouse
ohh...ada butik Radzwan Radzwil jugak...
xpe..aku blom hilang akal nk masuk butik tu..hahaha

biler kna pindah, kitorg bajet mmg byk jimat la
sbb godaan2 shopping ni xsekuat di KLCC tu..
xkn la ari2 nk shopping baju kurung kot
kt dlm almari tu pn dh penuh ngan baju kurung

tp sangkaan itu meleset sama skali
ada plak alternatif lain iaitu online shopping...
perghh..lagi bahaya kot
sambil buat keje..sambil browse thru mcm2 website
siap ajak kwn2 join tgk skali..haha

pastu masing2 dh berkenan, pakat beli ramai2
tup2 dpt parcel kt ofis *sambil pura2 terkejut..haha*
ishh...bahaya tauu
asal website tu update je, trus kitorg serbu

btw, i just bought a dress few days ago
yess..thru online shopping..
then on friday, ade 1 website ni update baju2 yg gorgeous
dh...xpasal2 kitorg ter'shopping' lg..hahaha
padahal dress yg kitorg beli tu baru je smp ari jumaat tu *tetiba stress*

xpela..nafsu shopping ni bkn la slalu pn
ade time2 gak...pastu ikut mood
pastu ikut kadar kewangan
ni mcm ayat org in denial je kn...hahaha
padahal mmg suka shopping tp xnk ngaku

ni la bila segalanya di hujung jari...
with just one click...
it will be yours..
nasib baik konsep ni xleh diguna pakai utk cari suami...ehh...okbai~

Thursday, June 2, 2011

I Love Jusco *wink*

Aku suke btol ngan jusco ni..
sbb slalu menghargai customer
buktinye.....slalu buat JCard Day...
slalu buat Member's Fiesta..
best tau..sbb byk discount

ohh..esok ade Member's Fiesta kt Jusco AU2
mcm tau2 je aku cuti esok kn
dala ari tu baru je buat JCard Day
ni yg sayang Jusco lebih

yg lg bagus, sbb buat di kala org sume dh masuk gaji n dh byr ape yg patut
mesti best shopping kn sbb xperlu bwk duit byk
sbb kn ade discount
kol 10 esok aku tunggu dpn pintu..
pastu bleh tlg pak gad bukak pintu tu..hahaha

kna tido awal la mlm ni
esok nk gi shopping puas2
i lap u Jusco...muah muah muah...


Note: sile baca ngan gaya tangan di dada, mata ke atas...muahahah

Friday, May 20, 2011

Ceritera balik kampung

Cam bersemangat lak nk update blog biler tgk buffered earning mencurah2 dtg...ehehe
alhamdulillah....rejeki la tu...
baru2 ni aku baru prasan status kt nuffnang bkn glitterati
pttla xpenah dpt BE...hahaha
ni kes ade blog yg x aktif la ni...

okla...berbalik kpd citer blk kampung last week....
mmg syok abes la..
mana x nye, smp2 je...trus gi shopping kain utk buat baju raya...hahah
dpt la 5 pasang...eh tp 5 tu bkn utk aku sorg...
aku punya 2 je...

pastu blk umah lak, makcik aku buat solat hajat utk anak die yg dpt masuk UTP
ape lg..bantai nasik dagang 2 pinggan...heheh
then makcik aku ajak lunch umah die lak
die buat soto...pergghh...2 mangkuk bedal
pendek kata, blk umah ni mmg mkn non stop la

pastu syok melayan samirah n umar
penat kejar umar gi sana sini
dala pantang jumpa pape atas lantai, trus kutip masuk mulut

aku blk KL ari rabu..
b4 pegi airport, sempat lg singgah kedai kain..hahaha
mak aku nk cari utk adik aku...pastu cari utk dia skali
pastu tanya aku xde ke kain yg berkenan
mengenangkan duit dlm purse time tu ade 50 hengget je....
aku pn ckp la kt mak aku ngan nada simpati, "ermm....xde duit dh"
trus mak aku offer nk belikan utk aku sepasang...hahaha

setel sudah bab baju raya
senang ati...
korg dh tempah ke baju raya?
pose dh abes ganti?muahahah

okla...nk melayan tiga beradik ni plak
kebetulan kakak aku ade keje kt sini, dorg dtg tdo kt umah ni
si khadijah tgh syok menulis..dpt buku baru la katakan...hehhe
aisyah lak mula2 je tulis...pastu start conteng2 dh

okla korg....daaa~~~

Friday, May 6, 2011

Situasi di Uniqlo

Memandangkan ari ni adelah opening Uniqlo kt KLCC, makanye org dh start beratur dr kol 7 pg kot...
padahal kedai bukak kol 10...
sbbnye 1st 500 customer dpt tote bag Uniqlo...
sanggup tu beratur pepagi buta semata2 nk tote bag..
kalo dpt ipad ke...berbaloi2 la kn...hehehe

so tghari td time lunch, aku n the gang pn plan nk gi situ...
maka terjadilah 2 situasi yg agak memalukan aku...hahahah


SITUASI 1:

org still ramai beratur...berderet ok
so kitorg pn cam berbelah bahagi nk beratur ke x
pastu tgk org dok belek2 catalog Uniqlo
so kitorg cam tertanya2 kt mana dorg amek...

tetiba lalu sorg laki cina dpn kitorg
masa tu die tgh pegang catalog
aku pn pandang la catalog tu smbil dlm ati tertanya2 kt mana benda alah tu
skali dgr org tu ckp "u nak ke? kalo nak, i bagi"
aku ape lg...trus pandang kwn2 aku...pastu gelak terbahak2 (masa ni die dh jln ke dpn)
biler aku pandang blkg, skali die pn pandang jugak...
ape lg..trus bantai gelak lg..malu siot...
mcm tau2 je aku tgh dok cari catalog tu...hahaha


SITUASI 2:

masa ni kt dlm Uniqlo..tgh melilau2 tgk baju2...
pastu ternmpk sorg pompuan ni tgh dok test baju die kt dpn cermin
baju die t-shirt biasa je tp cantik sbb ade corak bunga..kaler die soooo sweet
pastu aku pn ckpla kt kwn aku:

aku: cantikkan baju die...
kwn aku: ha'ah..cantik

tetiba tanpa diduga....

pompuan tu: u nk cari baju ni ke?
aku (sambil terpinga2 terkejut..haha): a'ah..kat mana ye?
pompuan tu: baju ni kt dpn skali..dkt ngan entrance...
aku: owh..ok (sambil senyum)

lepas je die pegi, trus kitorg bantai gelak lg
camne die bleh tau aku berkenan baju die?hahaha
adekah suara aku terlalu kuat smp die leh dgr?
padahal aku ckp slow je...adoii..malu lg skali...

sekian situasi utk ari ni
Uniqlo tgh wat promotion skrg smp 19 May 2011...
so pegi la serbu yer...daaaaaa~~

Thursday, January 20, 2011

Hari ini hari cuti

Yer..ari ni ari cuti....
cuti Thaipusam...sape yg cuti ari ni?
angkat tangan!!!
ape korg buat ari ni?

aku xde wat pape pn
byk abeskn masa dpn laptop kesayangan hamba
dok meng'google', pastu main game
dgr lagu kt youtube...
bosan btol life camni kn?hahaha (ni la nasib org bujang)

then dlm kol 3 lbh, kuar pegi memandikan kete
sian die...da lama btol xdibwk ke salon
pastu pegi jusco jap
cari birthday present utk anak kwn aku
sbb die ade jemput pegi majlis kesyukuran sempena birthday anak die
xkn nk gi tgn kosong lak kn...hehehe

ohh..aku hangin giler ptg td
hangin yg smp rasa nk sepak2 org
spoil kn mood org btol
eee....rasa nk tumbuk je

dahla...malas nk citer pjg2
bye~~

Friday, December 24, 2010

Shopping yg best

Aku kt kampung skrg!!!
best sbb berjaya jugak pegi pasar minggu kt kuala besut td
plan nk gi last week..tp jiran dpn umah wat kenduri
so tunda minggu ni..

lg best sbb cuaca seakan memahami niat di ati
mmg xujan lgsg masa kt sana td..
dptla bershopping ngan ati yg gembira

nape aku suke gi sana?
sbb kt sana mcm2 ada..
pastu rege mmg murah abes la
bayangkan ngan Rm53, aku dpt 2 helai blouse + 1 pants

korg tau x sluar cotton yg trend org pakai skrg?
yg kaki die besar tu..
yg tu kalo aku tgk kt kedai biasa, rege mau rm30 ke atas
tp td aku beli rege rm18 jerrr
murah x? murah x?

well...kualiti sama je ok...
kain lembut, jahitan kemas..
pendek kata, sama la cam yg jual kt kedai tu
blouse pn sama..cantik + murah
mmg trus tergoda, menggoda dan digoda..ahahaha

yg xtahan tu, td bwk duit xsmp 100 hengget pn
sbbnye lupe nk withdraw
ingatkan cukup la kn...
skali hamek ko...terpaksa berhutang ngan mak aku..hahahha
sib baik gi ngan mak..
bertuah punya anak...

tp 1 je yg aku kempunan...
xdpt mkn rojak betik...waaa
pusing2 kt pasar tu, xjumpa
then singgah kt pasar kg raja..
pn xde jugak..da abes
pastu singgah kedai tepi jln, xde jugakkk

keciwaaa...keciwaaa
nnt nk cari lg la..huhuh
biler blk umah ni, huruf2 D, I, E n T trus terbang melayang2 tah mana2
next week kna start diet btol2..hahahah
btol kerrr???? lalalalala~~

okla...mlm ni kna tido awal
esok nk gi Dungun..makcik aku wat kenduri aqiqah
niteeee...daa~

Tuesday, August 31, 2010

Shopping timeee!!!

Ewaahhh..shopping nmpk..
xsedar duit dh menyusut secara mendadak
ni blom tuka duit raya lg..hahaha

pagi td awal2 lg da bgn..
awal x awal..kol 8 la..hehe
dlm kol 9, berdesup pegi umah cousin aku
lepak2 jap tunggu kol 10
elok je kol 10, trus kitorg kuar..

destinasi utama pd ari ni ialah One Utama..
tujuan utama adelah utk carik baju kurung n perfume
fokus utama adelah Jusco n Perfume Gallery
bape byk utama daaa...

smp2 je..trus tuju ke Perfume Gallery
mcm2 jenis bau aku try..
smp pening paler...salesgirl tu siap offer serbuk kopi
suh aku hidu...hahaha

setel kt situ..trus masuk Jusco
kt sana pilihan baju kurung lg byk dr yg kat Aeon AU2..
ade design yg ade kt OU tp xde kt AU2..
cari punye cari...terjumpa sehelai baju kurung pahang
cantik giler..design die simple je
tp yg menyayat ati...ade size besar n kecik..yg tgh2 xde
dala tinggal 2 pasang je
nk xnk, amek la jugak...sbb malas nk gi cari tmpt lain dh..

ohh...sape gi jusco td, ade additional 10% discount sempena merdeka
tp on selected items..tp byk jugak baju2 yg ade 10% discount td
so kirenye kalo baju tu ade discount 50%, korg akan dpt another 10%
maknanye 60% la...
baju kurung td pn dpt 10% discount

pastu kn...byk giler baju2 lawa yg menggeramkn ati
rasa cam tu nak..ni nakk..nakk nakk sumeee
tp tu la...ukur baju di badan sendiri
pegang2 n amek bau jela..hahaha
sadis btol..lmbtnye gaji bln dpn...huhuh

kesimpulannye...ape yg dihajati dh tercapai
so pasni dok diam2..
xde dh nk shopping utk diri sndiri..
eh...kna cari tudung kot..nk match ngan baju td..muahaha
botak2...siler berpada2 yer

sekian berita jam 10.30 pm..
gudniteee~~~

Sunday, August 8, 2010

Keinginan termakbul

Disebabkn bulan Ramadhan bakal menjelma, keinginan utk mkn meluap2..
kali ni teringin nk mkn swedish meatballs kt ikea tu..
pdhal lps pose pn bleh je mkn
bkn lari pn ikea tuh..hahaha

so utk melunaskn hajat di hati, aku ajak la cousins aku pegi ikea td
kitorg pegi td pn da tghari..
kedai2 kt luar tesco tu (antara tesco ngan the curve) sgt menggugat jiwa raga okehh
baju cantik2..cardigan mcm2 jenis
rasa cam i want this!! i want that!!
ape kess tetiba speaking..hahaha

tp terpaksa mengawal nafsu sbb bulan ni kna berjimat cermat
kete blom servis lg, bajet utk raya lg..huhu
eh eh...tetiba cam menagih simpati..
ade sapa2 nk hulur derma? muahahah
dh lari topik..

smp je kt ikea, jln2 dlu
xde ape pn..sama je
then pegi la mkn kt restoran die tu..
dh kata nk mkn meatballs kn, wajib la order tu
trus order yg 15 bijik..amek ko...hahahah
xdela...tu utk 3 org mkn la..

pastu tgk kek daim tu cam menarik
dh lama gak nk try..so amek la seketul
pastu amek ciken wings 2 ketul
sbg penambah selera...hahaha

sempena bulan puasa yg akan tiba 2 ari lg, jom tgk gmbr2 kt bwh
jgn meleleh lak kalo tgk time pose nnt yer..ehehe


swedish meatballs yg comot..
dh mkn br ingat nk snap pic..
daim cake yg sgt marbeles...sedaaapppppp..nk lagi!!!

ciken wings yg sedap la jugak..




terliur x? haaa....jgn nk tipu ckp x :P
jemput mkn sume....tmbh la lg..jgn malu2..hahah
lps mkn, jln2 kt the curve n tesco
bli brg sket...pastu trus blk..


dah tu je..motip utama nk tunjuk gmbr food je
bye...

Friday, July 16, 2010

Tak Sengaja

Tadikan...pegi la jln2 kt Suria KLCC..
cam jauh jek bunyi..hahaha
pdhal kt bwh opis je..
disebabkn ari ni ari jumaat..makanye bleh la merendek2 sket

pastu jln hala ke arah Primavera
skali ternampak Primavera ade sale..ade 50%..ade 30%
so ape kata kiter cuba masuk tgk2...
manala tau kot2 ade yg berkenan di hati nurani..
lgpn sandal aku sume dh stok2 buruk..hahaha
dan2 tu ngaku buruk kn..

pastu melencong la ke arah Primavera..
pusing2...cam xde yg menarik
pastu skali ternampak ade 1 sandal kt display dpn skali
cun weh..trus ati tertawan n tergoda
lgpn sandal tu sgt comfy

pastu amek n saja la try kn..
skali terpadan plak ngan kaki..
pastu terpandang sign die letak kt depan tu..70%
ape lg..trus dup dap dup dap jantung..hahaha

ati dh terberkenan..
makanye teramek n terbayar..hehehe
so disebabkn sumenye berlaku secara 'ter'..
kira xsengaja la kn..kehkehkeh

harga die..murah je
b4 less RM89..after less...korg kire sendirik..hehe
ala..after less regenye RM 26.70..so x ke nyesal nnt kalo x amek?
blk mesti terbayang2 smp tido pn xlena
pdhal br je berkobar2 dh xnk shopping..

pasni kiter jgn shopping lg..haha
kalo gi jln, pejam mata jek..
dugaannnn~~ hahaha

Sunday, May 30, 2010

Ladies Day Out

Hari ini...2 org ibu bersama sorg anak gadis telah kuar jenjalan...
ibu2 tersebut meninggalkn 5 org anak bersama 2 org bapa...
dah ala2 nursery dah..hahah

pagi td aku n kakak2 aku gi Ikea..
saja shopping2 sket..ewaahh
kalo bwk budak2 tu, konpem xjadi sesi shopping
so lg afdhal kalo tinggal dorg kt umah..hahaha

lama jugak la dok jenjalan kt Ikea
dekat 2 jam kot..
akhirnyaaaa...dpt jugak aku beli multi use hanger...
alaa...yg byk lubang2 tu...bleh aku wat sangkut tudung
dulu masa gi time promosi, da abes licin
so nk xnk, beli jela time x promosi ni
rege die rm 25.90...ade 28 lubang

cantik plak biler dah sangkut tudung
ade lagi 10 lubang kosong...
maknanye ape tu?????
maknanye kna bli tudung 10 helai lagi...muahahaha

after gi Ikea td, masuk Ikano jap..
then trus blk umah...
masuk je umah, cam nk pengsan tgk bilik Mikail (over sket..haha)
dah mcm tongkang pecah...
berselerak mainan...nk lalu pn susah...
sib baik dorg main dlm bilik..
kalo main kt hall, abesla.....................

tu jela xtvt ari ni..
pastu dok melayan budak2 ni main...
pastu tgk2 aku yg terlentok kt atas kusi..hahah

okla...nk iron baju lak..
malasnye nk gi keje esok..
kames ni aku blk kampung!!!
hip hip horreeyyy!!
xsabarnyeee nk blk..byeeeeeeee

Sunday, March 21, 2010

Cuaca + hati + LRT = ???

Korg sume...
cuba teka..apekah persamaan di antara cuaca, hati n LRT?
lambat la nk tunggu korg teka..
aku kasi jwpn trus ar..
jwpnnye ialah ketiga2 nye PANASSSSSSSSSSS

ok..ni actually citer ari ni
td aku kuar..dekat kol 2 la..
kn cuaca panas sgt2 skrg..giler tabah kuar kol 2..huhu
tgh start kete pn bleh berpeluh2

then ade lak org yg buat aku sakit ati
smp aku terpk..why??why??why???
siyess sakittttttt sgt ati td
dh cuaca panas, mmg temper pn naik ngan mendadak la
aku da ckp ari tuh
kalo tgh panas2 gini, jgnla sesapa carik pasal ngan aku...huhuh

pastu naik lrt lak..
tah hape kena lrt ari nih..
econ xrasa pn..lg la aku bengang
ke sbb aku tgh hot?? (hot = panas...bkn hot yg "wahh..hotnye ko" yer..kuikuikui)

end up...masa blk td nanges tersedu2 dlm kete..cess..
menambahkn kesyahduan adelah sbb ujan masa tuh
n radio plak pasang lagu sedih..
utk merawat pergolakan dlm hati, singgah jusco ngan mata bengkak cari penawar..

dptla redeem voucher jusco 10 hengget (pandai jusco nk sejukkn hati aku..xsia2 pegi)
trus merembat sehelai seluar keje..
tgn gatal nk amek benda lain lg..tp hati kata no no no
so trus pulang ke pangkal jln

kesimpulannye, walaupn cuaca dh kurg panas sbb ujan skrg nih
tp hati masih lg panas
wassalam~~

p/s: pengajaran berguna utk ari ni ialah jgn terlalu meletakkn harapan pd seseorang sbb harapan tu bleh hancur berderai biler2 masa n belasah je org yg sakitkn ati tu (ok2..yg 2nd jgn ikut...tu bkn pengajaran tp cari nahas namanye)

Sunday, February 28, 2010

Berheboh-heboh

Pagi smlm cam kebosanan...lantas mengeluarkn henpon
tett tett tett...type msg
tett tett..direply smbil muka tersengih..

kol 10.30 am, bersiap2...trus vroom vroom
dala..mls ar nk citer ikut kronologi..hahha
smlm aku kuar ngan bespren2 aku, dila n mizah
dila tuh mmg da lama giler aku knal..dari zaman tadika lg

bygkan...dr umo 6 taun smp la skrg umo nk masuk 24
24 - 6 = 18 taun...eh btol ker??lama giler weh
fullamakkk...tetiba cam kagum plak..hahaha
pasni blehla citer kt anak2 kitorg..
"mama kwn ngan kwn mama ni dari tadika lg tau..korg contohilah persahabatan mama nih..pilih kwn elok2..berkawan smp biler2" muahahha

ok2..jauh jugak tersasar citer nih yer...
jom pulang ke pangkal jalan...
setelah berbincang ala2 kadar, kitorg pn amek keputusan utk pegi membakar lemak2 yg sekian lama tersimpan rapi dlm diri masing2
tmptnye mmg best...
jom pegi Kompleks Sukan Bukit Jalil!!!
kiter bersukan di sana..yeahh...hehehe

xdo makno eh nk gi bersukan...
kitorg pegi menyesakkan lg keadaan kt Jomheboh tu
ngan cuaca yg panas terik, masing2 dh ready payung sorg 1
panasnye xyah ckp la..basah baju
peluh kt dahi meleleh2...pastu mengalir kt tepi mata
da feeling2 menangis plak..hahaha

aku xde shopping byk pn..
byk mencuci mata je
then b4 blk, kitorg pegi lunch kt Giant Bandar Kinrara
pastu trus blk umah..
gitu la alkisahnyeee....


xley blah btol...tp xdela aku pakai baju kurung gi jomheboh..haha

sy membeli mamee yg mengandungi 2 bungkus mamee slurpp,
sebungkus mamee monster, secawan mamee express n corntos


juga membeli sepasang sandal crocs yg bernilai 15 hengget

eh..eh...ini tidak dibeli di sana yer..



kasut kaler grey kat atas ni la yg aku war2 kn dulu
studded shoes yg comel n menjadi bertambah2 comel apabila disarung ke kakiku..kehkehkeh
baru nk tayang kt kt sini..pdhal da berpuluh kaki pakai..
eh..ye ker da berpuluh?ke berbelas kali?
tah..mana2 la labu..xkuasa aku nk kira..

dah..tu jer...selamat jln romeo..hahaha..xpasal2


p/s: 2-3 ari ni korg tgkla entry aku dipenuhi ngan gmbr2..kang pasni konpem xde gmbr blk..hahaha

Thursday, February 25, 2010

Penat bershopping

Tajuk entry telah sahih menunjukkan bahawasanye si penulis telah bershopping sakan td..hahaha
shopping tu kn 1 terapi..
aku skrg ni bz je manjang...seminggu ngadap data yg beribu2 tuh
naik juling mata ni..

ari ni kn keje..so camne leh bershopping lak kn?
hehe..gini..nk dijadikan citer
petronas motorsports ade wat sale..3 ari..ala jual brg2 F1 n BMW team sume tuh
start 23hb smp ari nih..
sblm ni ade gak plan nk gi..tp cam malas
td masa gi tapau lunch, dh alang2 kt depan tmpt die buat tuh, aku n sorg kakak opismate aku pn masukla dlm tuh

ramaiii giler org..brg2 pn byk especially baju
ni mmg kaw2 punye sale..
baju yg rege 200 lebey..jadik 30..x ke murah?
ade gak baju yg rege 10 hengget..kna rajin carik la

kitorg berkenan kat 1 baju nih
mmg cun melecun arr..
tp xde rege plak..penat cari kt price list yg dorg bg..still xjmpa
last2 tnya staff kt situ...
rege asal rm450..after sale rm 120..gilo mahal jugak
terpaksa la melupakan hasrat utk memiliki baju itu..haha

then after keje td, aku singgah lg kt situ
sbb cam xpuas ati..muahaha
hasil drp persinggahan itu, aku berjaya merembat 7 helai baju
total rege sume 7 lai baju2 tuh adelah below rm150
murah x?sile ckp murah skrg jugakk (sib baik xbeli baju yg aku suka td..kalo x, dpt selai jela)

oh yerr...baju2 tuh bkn la utk aku sorg
xkuasa aku nk beli smp 7 helai utk diri sndiri
aku main rembat je td..tgk mana yg cantik..rege cun
kasi kt cousins aku..hehe

esok cutiii..yeyeyye
sgtla gumbiraaa..
selamat menyambut Maulidur Rasul
sama2 la kiter hayati perjuangan n sirah Rasulullah S.A.W
tata~~

Saturday, January 30, 2010

The most wanted cardi...

Finally...xsia2 aku gi jusco td..hehe
sbnrnye gi sana sbb nk cari brg2 keperluan sket
alang2 da smp tu, saja la jln2 kt tmpt baju
xberharap pn akan jmpa cardigan...

tapii...tiba2 tanpa diduga...cehh..ayat xley blah..hahah
aku ternampak deretan baju2 digantung yg menggamit ati n naluri utk gi tgk ngan lebey dkt
berdebar2 je rasa ati nih..kehkehkeh
skali tgk2 cardigan yg diidam2 kn..
ade 5 kaler...red, green, white, brown n black
aku sbnrnye nk cari kaler itam..tp itam tinggal size L je
kaler brown n red je yg ade size M
so....amek la kaler red..puas ati
da lama tau dok cari tuh..yeahhh!!

then...gi jln2 kt tmpt purse
eh..luper nk ckp..jusco tgh sale skrg
siler pegi serbu yer..eheh
dh selesai cuci mata tgk purse, pegi lak tmpt kasut
saja nk tgk2 sbb mmg xde intention nk bli pn

tp tanpa diduga utk kali ke-2, aku ternampak 1 kasut ni
cun giler wehh...die jenis studded gitu..kasut ni flat..means xde tumit la
kaler grey..fulamakkk...dah tergoda dah ni
tp kiter kna sentiasa cool..hahha
pastu aku tanya kt promoter tu...ade x size yg besar?
sbb aku ni slalunye...kalo kasut yg aku berkenan, size xde (lehla dijadikan alasan utk menyedapkn ati supaya xbeli..haha)
tp yg aku xberkenan, ade lak..tensen hokeyy

skali ade lak size nye
prasaan tergoda bertambah 2x ganda
after try, mmg selesa sbb lembut je
rasa cam..wahh..cunnye kaki...muahahha
terpaksa la beli..leh pakai gi keje..



ni la cth studded shoes..tp aku punye design lain..
gmbr ni belas ihsan google yer..
gitu la alkisahnyee...
baju dlm almari tuh cam tunggu masa nk jatuh je
punyela byk bersusun..ish ish ish
xpela..da agak2 xnk pakai, aku wat car boot sale..heheh
okla...nk tido la
even aku cuti ari ni, tp aku xtdo pn siang td
siyes kagum ngan diri sndiri..hahah
dah2..citer da abes..
byee..

Monday, January 11, 2010

Alhamdulillah..

Salam sume...
fuhh..lama giler menyepi..
rasa cam lupa dh cara2 nk tulis blog..hahaha
pangg skali..kasi ingat blk..

ok..aku bknnye saja nk menyepi..
tp masa xmengizinkan..almaklumla..mak ayah aku dtg sini
harusla bermanja puas2..hahah
kn last entry aku ckp aku amek cuti ari kames kn..
nk jln2 + memperkenalkn buah ati aku kt dorg..hehe

so ari kames..kitorg pegi Nilai 3..
mula2 tnya mak ayah aku..nk gi mana
dorg pn xtau..ikut aku bwk je
so aku pn bagi la cadangan bernas...gi Nilai 3
lgpn aku xpenah gi situ lg..
of cos la si buah ati mengikut skali..

rambang mata tol gi Nilai 3
murah2 n cantik2
kain cotton pn berlambak2 kt sana
aku n mak aku sambar sorg satu..
2 pasang kain cotton = RM 95..murah la kn..
then beli set cadar n comforter...RM 49 jer..
even bkn 100% cotton, tp lembut jugak..xsabar nk guna..heheh

borong sakan jugakla kt sana
masa pegi, purse tebal la jugak
biler blk, trus kempis..wuwuwu
kn best kalo perut pn ikut kempis..hahhaha
tp puas ati la gi sana
brg2 utk kawen pn murah
sape2 yg nk kawen, lehla gi shopping sana..

ok2..jom bercerita psl perkenalan mereka..
mak ayah aku ok jer..dorg pn nmpk hepi je
lega ati aku..heheh
sumenye berjalan lancar..
kalo xde aral melintang, aku nk ajak die blk kampung lak...
tp xtau lg biler...heheh

slama ni kwn2 aku ckp aku berahsia kn...
so ari ni...aku xnk berahsia lg...
aku nk knalkan buah ati aku kt korg..
giler exclusive nih..haha
aku lak yg berdebar2...haihhh...

presentinggggg......................................

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
V




ni la die buah ati aku..hehe
ya ampunnn...jgn marah yerr
kang kna jual...kehkehkeh
die ni la yg dok bwk mak ayah aku ke hulu ke hilir 2-3 ari nih
jasamu dikenang..i lap u..muahh muaahh..hahha

okla...nk gi gosok baju keje lak..huhu
byk lg nk citer nih...tp tunggu dlu la
ikut turn yer..hehe
daaa~~~

Saturday, January 2, 2010

Alvin and The Chipmunks 2

Heyy..aku da tgk Alvin n the chipmunks 2...korg da tgk ker? (sambil kelip2 mata 27 kali tanpa henti)
giler berlagak..hahaha
tak..tak..xde niat pn..just nk share ngan korg

alkisahnyeeee....td kuar berjimba bersama gelpren kesayangan..
xlain dan xbukan..cik jaa kiter..hehe
kitorg plan nk tgk wayang..so pegi Cineleisure kat Mutiara Damansara..
ramai gakla td tp still dlm kawalan la..haha
maksudnye xdela ramai smp beratur berpusing2..
beratur pn kejap jek

mula2 xtau nk tgk citer ape..antara Alvin ngan Did You Hear About The Morgans
setelah ditolak, tambah, darab n bahagi, kitorg pn pilih citer Alvin
ohh yerr..kalo korg gi tgk kt Cathay cineplex, then beli popcorn yg family combo..
korg dpt calendar...cantikkk
gembira la td sbb dpt sorg satu..heheh
leh letak kt opis..pastu berlagak ngan opismate
"saya ade calendar cantik..korg ade ker?" muahahahha..panggg skali

ok..jom review sket pasal citer td
cam korg tgk citer chipmunks dlu, yg ni pn best jugak
klaka giler..especially time dorg nyanyi..sooo chumelll ok..ngan gayanye terlentok liuk sume
tetiba rasa nk je sekor chipmunk camtu..haha
pastu dorg siap gi skolah tau..
then, muncul lak chipmunks betina..diberi nama chippettes (btol kot eja gitu)
kirenye masing2 ade pasangan la..
mula2 dorg ni cam bersaing..tp at the end dua2 group nih bergabung
ape yg penting?? kejesamaaa!! muahaha
korg gi la tgk..mmg xrugi pn..berbaloi2

pas tgk wayang, kitorg pegi jln2 kt ikea (sgt rambang mata tgk sume brg cantik2..huhu..harus shoping sini kalo ade umah sndiri nnt)
nk cari sesuatu, tp xjumpa..haiihh..kecewa
then pegi tesco lak
terjumpa seluar tdo yg sgt comel..
biler dipakai oleh org yg comel, bertambah2 la kecomelannye..
makanye..terpaksa la amek 1..hahahaha
sorg 1 lak tuh amek..design n kaler yg sama...size je lain..
pastu amek sehelai spaghetti strap (btol kot nama die..blasah je..kehkehkeh)
yer..sorg 1 jugak..masih lg mengekalkan design n kaler yg sama..hahahha

pastu dua2 gi bayar brg2 yg sama di kaunter yg sama dgn harga yg sama
brape byk sama daaa
btw, both things only cost rm15
sbb tuh aku suke gi Tesco..hahah

pastu trus la kitorg pulang ke pangkal jalan...
pulang ke umah laa..
dok lama2 kang, lagi bahaya..hehe

kesimpulannye, sgt seronok td
cehh..smlm entry emo giler
tetiba ari ni entry seronok giler..haha
sabo jela yekk..
akhir kata, siler pegi menonton Alvin skrg..
babaiiiii~~

Tuesday, December 22, 2009

Y.E.S

Aku telah tergoda dan digoda oleh Y.E.S
pas keje td berfoya2 dlm Isetan kejap
tgk kiri..sale 50%
tgk kanan...70%

cool bebeh..cool
kiter kna sntiasa cool menghadapi saat2 genting gini..hahaha
aku pn jln ngan tenang
pegi tgk2 kt tmpt Padini..
70% ok...50% pn ade gak
so cuba korg bayangkan...baju rege rm69 @ rm89 @ rm99 @ rm109
after 70%, jadik bape?
siler amek calculator skrg...

da dpt jwpn? bagusss...
sape yg blom, siler tingkatkn lg kemahiran mengira anda..kehkehkeh
setelah sesi memunggah, memilih n mencuba dijalankn
aku pn amekla 2 helai

tau x baper aku byr utk 2 helai baju tuh?
RM7.40 yer kwn2..btol xtipu (baju bundle pn lg mahal kn..haha)
siler percaya...aku jujur nih
nape murah sgt??
ala..aku kenyit2 mata sket kt cashier tuh...trus dpt murah kaw2...hahaha

xdelaa...sbnrnye masa besday aku dlu, department lama aku ade bg hadiah
hadiahnye voucher Isetan RM40..
so knala gune time sale...baru berbaloi2
kalo xguna time sale, rasanye lg byk kna tmbh..
dala kna tmbh byk, dpt selai lak tuh
nama pn Isetan..paham2 sndiri la

so...puas ati sbb dpt gune voucher
kalo x, xtenang ati nih tau..muahaha
ari2 kalo lalu msti mata nih dok jeling2 je kat Isetan tuh
pasni kalo lalu, lehla aku wat dunno ala2 sombong gitu..hahaha

dahhh...cukuppp..cukupppp
aku dh siapkn 1 system..utk keep track perbelanjaan aku (start gaji bln nih..hehe)
blahh la..system kunun...excel file je pn..hahahha
yeahhh...azam baru nih..go wani go!!

sekian timer kaseeeyyyy

p/s: cik ajin, kalo rasa2 xnk gune voucher awk, lehla pass kt kiter ek..haha (smbil kenyit2 mata)

Sunday, November 22, 2009

Jom shopping!!!

Hahaha...tgk tajuk entry rasa cam nk lempang diri sendiri..
ni baru je blk dr Mid Valley..
gi ngan pakcik aku 1 family..
aku pn mmg ade plan nk gi Jusco..kn ade sale utk members
ari nih last day
so..biler makcik aku ajak tuh, cam org ngantuk disorongkn bantal la kn..hahha

smp sana, tgk henbeg kt Jusco..
walaweehh..murah2 plak (lg murah dr yg aku tgk kt The Store smlm..ade discount lak tu..hehe)
ok2..lapangkan minda..pilih ngan hati yg gumbira
aku berkenan ngan 1 henbeg nih..sbb die cam besar sket
design pn cantikkk
so trus grab yg tuh (tu pn after dok pusing2 kwsn tuh)

misi seterusnye...nk carik long pants utk pakai gi keje
carik punye carik..jmpa yg berkenan di ati
gi try..then ok
pusing2 kot2 jumpa cardigan
tp ampehss..xde cam yg diminati..huhu
so trus byr..
dala xde cash..hahha
timer kasih kpd maybankad yg menyelamatkn aku
kalo x, jenuh aku nk carik atm lak
tu pn risau gak sbb xingat bape balance dlm maybank..hahaha

setel bayar..pusing2 lg
kali ni tgk2 baju lak
tinggg...jumpa lak 1 blouse yg menawan kalbu
xpela...kiter try dlu
biler da try tuh, cam ok lak
cepat2 gi byr..trus blah dr situ
bahaya dok lama2..hahhaa

so jom kiter wat kira2 utk 2 ari aku bershopping..hahahuuuwaa
ape yg aku beli?
mari kiter lihatttt...

1) Novel - RM19.90
2) Perfume Bodyshop - RM 48
3) Handbag - RM 67.15
4) Long pants - RM 33.15
5) Blouse - RM 33.15


agak2 worth it x total utk kesemua brg2 di atas?
rege2 yg ade sen2 tu sume yg after discount
so...tlg la ckp worth it..hahhaa
nasib baik jusco ade sale...kalo x, tgk jela jwbnye..

cukup2 la tu bershopping
jom kiter muhasabah diri plak..kehkehkeh
dan2 tu nk muhasabah kn..
time kt shopping complex, xreti2 nk muhasabah

okla..penat nih
penat melihat brg2 + membayar..muahaha
nk zzz la..dala cuaca mendung..sejuk je
perut pn da kenyang
maka..jomla kiter tdo
daa~~

Saturday, November 21, 2009

Jalan2 + Makan2

Ari nih ngan baik atinye, farah bwk aku gi meronda2 area Shah Alam..
sbnrnye aku yg beria ajak die pegi...hahahah
mula2 kitorg pegi SACC Mall..park kete kt situ..

then masuk dlm tuh..ternampak MPH buat jualan buku kt tgh2 tu
aku da lama nk cari novel..
so pusing2 kt situ..terjumpa 1 novel..
cam best jek..tajuk Lagu Cinta Buatmu..penulis die Qaseh Qaisara
makanye terbeli la novel tuh..kehkehkeh

pastu kitorg pegi Kompleks PKNS..
xde mende sgt pn kt situ..
tp byk giler baju kurung
dala cantik2 (rege pn op kos la cantik)
rambang mata tgk...tp xbeli pn..

next stop..pegi Plaza Alam Sentral
smlm kn gi Sri Pentas 2..mana sempat jln2 kt situ
so ari ni pegi lg..
xde beli ape pn kt situ..saja cuci2 mata..hehe
oh yer...masuk The Store..
ter'berkenan' kt 1 henbeg ni (gmbr kt bwh yer)
fuhh...i nyaris2 tergoda u..penat melapangkan pikiran..haha
tahan jugak ati nih walaupn da meronta2 nk..
tp akhirnye berjaya utk tidak membeli..hehe

pastu patah blk SACC Mall..
gi mkn kt Uncle K Kopitiam..
pastu jln2 dlm tu jap
saja gatal2 gi singgah Bodyshop..
akibat drp kegatalan itu, aku telah membeli perfume sebotol..
ala..kecik je..chymara kot nama perfume tuh
bestttt..aku suke..
bau die ala2 fresh gitu..

then kol 2 lebey, farah anta aku kt stesen komuter..
dlm kol 4 lebey aku smp umah...

sblm kuar jenjalan, jom prasan dpn cermin jap..haha

siler fokus pd henbeg di tgn saya~~

hoii..tgk mana tuh?hahaha

kt Uncle K Kopitiam

farah tgh bersedia utk mengumpat..siler fokus pd mulut die..hahahaha

cantonese yee mee..aku punyer

aku dipaksa utk amek gmbr die..muahah

harus gak aku paksa die amek gmbr aku lak


da smp umah tu, dlm kol 5 lebey, pakcik aku ajak kuar makan lak
maybe sempena celebrate besday cousin aku n celebrate result UPSR die kot..hehe
so ikut jela..ujan lak ptg td


kitorg gi mkn kt Restoran Haven..Bukit Langat
restoran tuh mmg atas bukit
so bleh nmpk view KL yg sgt cantik menarik tertarik
tp sbb td ujan, so berkabus la sket
pastu sejuk sgt td...da feeling2 dok Cameron Highlands lak..kehkehkeh

makan kt sini td

broccoli soup..erkk..bleh tahan la
tp aku x abes..

my choc ice blended

my grill salmon with butter lemon
sedap la jugak..cuma salmon is a lil bit dry

view from Haven

cuba cari di manakah terletaknye KLCC..hehe


service kt sini mmg cepat...
bayangkan...kitorg smp dlm kol 6 gitu
then by 6.45 gitu da abes mkn..
yg pegi td lak dlm 13 org
so kire cepat gakla kn dpt makanan..
food die pn byk choice..
ade western..mee + nasik pn ade
kalo korg nk mkn smbil tgk view2 menarik, lehla try gi situ
bab jln, jgn tnya aku yer..haha
yg aku tau, tmpt ni kt Bukit Langat
bab2 jln siler serahkan pd incik Google yg lg pakar n arif..hahah


tu jela citer utk ari nih
giler tabah aku...3 entry 1 mlm..hahaha
i really enjoy my saturday..
erm...esok sunday..nk buat ape yer?
jom pk sama2..hehe
babaiii~~