Thursday, March 1, 2012

Kisah di ofis

Situasi 1:

Tgh borak2 ngan ofismate...
tetiba bos dtg nk join borak sambil bawak sekotak besar rokok

kwn 1: org yg hisap rokok ni mmg x takut kn tgk gmbr2 kt kotak rokok tu
bos: alaa...bkn ada ape pn (pastu ade die ckp ape tah...aku lupa..sambil dok tunjuk gmbr gangren kt kotak rokok tu)
aku: yela...sbb xkena lagi
bos: kauuu...xsayang mulut..

hahaha....trus cecepat aku tekup mulut...opsss
bleh plak ter'laser' bos sendirik..hahaha
yela..aku kan anti sket ngan smokers ni...
sorry yer bos..hehe

Situasi 2:

bos tunjuk gambar anak die yg kecik skali...

aku: ee..comelnyeee (sambil muka excited abesss nih)
bos: dah tu..kawen la

trus aku buat muka :(
hampeh btol...dh puji anak die, aku plak yg kena..haha
die mmg pantang kalo aku mintak cuti
xsempat ckp sebab...trus tnya..nape? nak tunang? nak kawen?
siot je kn..

almaklumla...team aku ada 8 org termasuk bos
2 org je yg blom kawen
jadi redha jela kna usik ngan dorg..hahahha
pantang ada lelaki single..sume nk kenen kt aku..haihh

ofismate aku pn sama...
xsabar tunggu aku kawen..sbb nk jadikan alasan utk gi jln2 kt terengganu
kalo saja2 nk gi, die ckp susah sket..
bleh gitu?? sabo jela


Situasi 3:

Sume tgh sebuk wat keje...
pastu bos pegi tmpt ofismate aku...
dok membebel ape tah kat situ...pot pet pot pet

bos: abes ape aku nk buat skrg ni?? (die ckp ngan ofismate aku)
aku: ape kata tolong pegi beli air?heheh (tetiba menyampuk..haha)
kwn2: haa..part tu kitorg blom ajar lagi..
bos: kau ni...sket je lg..sketttt je lg..mcm telur di ujung tanduk...hahaha

utk makluman, kwn2 aku kt ofis tu mmg mulut xmkn saman
so biler aku yg lemah lembut lg gemalai ni...ehhhh terpuji diri sendiri...haha
so biler aku yg kuarkn statement2 pedas tu..kirenye cam blaja dr dorg la..
tu yg dorg ckp part suh bos gi beli air tu dorg x ajar lg..hahahah
ter'advance' lak yer...

seronok gak kt ofis sbb dpt kwn2 yg gila2 camtu
bos pn sama..
tp nk gurau2 camtu ngan bos kna tgk mood die gak
kalo pagi2 tu..jgn buat onar yer
cari nahas namanye...heheh

slalu kalo kitorg nk ckp pape ngan bos..nk mntk cuti ke, ade issue ke...
make sure die dh breakfast
perut kenyang, suka ati..hehe

ohh..baru2 ni aku kuar lunch
kuar kol 12 lebih...kol 2.30 kot baru masuk ofis..
masuk2 tgk bos dok ckp ape tah ngan ofismate..kt sblh tmpt aku
cuakkk ok...tp muka kna maintain selamba..
nasib baik die xtanya pape...

ngan coolnye aku dok kt tmpt aku..
check itu ini jap...
then trus submit keje..hahahaha
selamattttttt..

kt ofis mmg stress sbb byk sgt keje
tp biler ada org2 cam dorg ni..
terhibur la sket..hehe
bleh gelak2...usik2

kan seronok keje kalo hepiiii je..

0 Sweets: