Sunday, July 4, 2010

Manusia oh Manusia

Oh dunia ini penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada keikhlasan....

Manusia mmg cepat lupa..
antara 2 je..sama ada btol2 lupa atau buat2 lupa
kn org dah ckp..terlajak perahu, boleh diundur
terlajak kata, buruk padahnya

manusia ni kebanyakannye sanggup buat ape je utk dptkn ape yg die nak
sblm dpt, mulut manis mcm gula..
ade yg lebih manis drp gula..
janji toksah ckpla...mmg xterkira..

cthnye time interview keje...
biler org tnya bleh wat itu, wat ini..anta gi pedalaman ke..
konpem jwpn sume +ve..no prob..boleh ajee..
tp biler tiba masanye, mcm2 berdolak dalik..
trus lupa janji2 manismu..

camtu la gak dlm kehidupan seharian kiter
telinga ni xlekang disogokkan kata2 manis
tp biler dituntut, mcm2 alasan diberi
alangkah bagusnye kalo setiap patah perkataan tu kiter bleh record
biler smp masa, tekan play jer...
senang...xperlu nk ulang benda sama byk2 kali...kn?
bukti pn dah ada..

persoalannye.......
kenapa perlu berjanji kalo xleh ditepati?
lebih menyedihkan, lgsg xde rasa bersalah..

aku dh byk kali dgr janji2 palsu ni dr bermcm2 org
smp kdg2 kalo org berjanji ngan aku, aku iyerkn aje..
tp dlm hati sbnrnye dah tau ape akan jd ngan janji tu..

dah fitrah manusia kot..
mmg xsemua camtu tp kebanyakannye cam aku ckp kt atas td la..
wahai manusia..
pasni xpayahla bersusah payah berjanji itu ini ngan aku
sbbnye aku mmg xpeduli pn ngan janji2 tu semua..

ada apa ngan janji??
sekadar menyakitkan hati..
manusia mudah lupa~~

0 Sweets: