Friday, April 9, 2010

Motivasi utk diri sendiri

Rezeki di tangan Allah...
mungkin kita xdpt ape yg kita nk sebab Allah tau buruk baiknya
kadang2 Allah xbagi ape yg kita nk sbb Dia tau, kalo kita dpt benda tu..mungkin kita akan jadi sombong, bongkak, jadi lagi xreti bersyukur..

bila Allah xbagi, bukan tandanya Allah xsayangkan kita
rezeki Allah kt muka bumi ni luas..sgt byk
cuma kita kena pandai cari n gunakan sebaik2 nya..

kalo ape yg kita dpt tuh sebenarnya kita xpatut n xlayak dpt pn..
kan xberkat namanya tu..
katakan kita dpt duit yg tidak sepatutnya kita dpt..
duit tu kita guna utk bagi anak isteri mkn..
halalkah duit tersebut?
dah sebati jadi darah daging keluarga kita...
tergamak nk bagi anak isteri mkn duit haram?

bak kata sorg akak kt opis...
sanggup ke kat padang mahsyar nnt...kita kena cari sorg2 mintak halalkan ape yg kita dah amek?
bab2 ni jgn dibuat main..
ni dosa kita ngan manusia..
Allah xkan ampunkan dosa kita ni selagi org tu xampunkan kita..

hari ni berperang ngan perasaan resah gelisah
xtau la mampu ke x nk hadapi hari2 akan dtg
semangat pn dh luntur..dh pudar
hanya mengharapkan sokongan org2 tersayang

xpela...Allah itu Maha Adil..
Dia Maha Mengetahui ape yg baik n buruk utk kita
jgnlah dipertikaikan Qada' dan Qadar
terimalah ngan redha..bukakan hati..lapangkan minda
yg penting, kita tau ape yg kita buat n kita ikhlas

special for you,

thank you soo much for comforting me..i know u just cant bear to see @ hear me crying like hell..
thanks for listening to my nonsense..thanks for always being by my side n i hope it's forever..
pls bear with me bcos i need u...

i was like a walking zombie this evening..kaki berjalan tp fikiran melayang tah mana2..
haii hati...sudah2 la...
belajarlah terima kenyataan...walau sepahit mana pn..
manisnya tetap akan tiba~~

2 Sweets:

Mr Kamikaze said...

Boleh jadi pakar motivasi nie..hehe

Miss Wanie said...

haha..pakar motivasi utk diri sendiri je..
utk org lain xlepas lg..