Tuesday, December 15, 2009

Hari yg bz n sakit

Sbnrnye...aku tgh ngantuk nih..
baik punye mukaddimah..haha

ari ni aku agak bz..
mana xnye, tgh dok pening paler wat keje pg td, bos aku pm aku
suh aku join meeting die ngan project manager..
aku pn pegila menurut perintah
keje aku ala2 typist la
taip n ubah ape yg patut..
ngantuknye jgn ckpla..aku mmg ngantuk tahap power renjes td
kelopak mata bwh n atas cam ade magnet..huhu

pastu kol 12, stop kejap
sbb kitorg ade farewell gathering utk sorg staf yg nk bersara
pastu ade ceramah sempena Maal Hijrah
dpt mkn free..wheee~~hehe

kol 2 lebey, smbg blk meeting..huhuh
smp kol 5 ok..
dlm ati aku td...biler la nk abes
duduk pn da mcm2 gaya dah..xde ciri2 kesopanan n ketatasusilaan lgsg

pastu masuk opis, cek emel
ade dpt data request plak...
so stayback la kejap smp kol 5.30
siapkan ape yg ptt..pastu blk (tp xsiap pn lg...xsmpt nk check..hehe)

blk umah lak, tolong makcik aku goreng kopok lekor
sambil goreng, sambil borak
tetiba... "POP!! POP!!"
tergezuttt aku..terus aku melompat diikuti bunyi yg x asing lg iaitu menjerit..
x dramatik lg kn???
so utk menambahkan ke'dramatik'an pd bunyi tersebut, aku gi campak sudip yg aku pegang..muahahah

tau x bunyi ape kt atas tu?
kopok yg aku goreng tuh meletup..die pecah
mula2 kopok yg aku da angkat..pastu 1 kopok lg dlm kuali meletup gak
akibatnye???
ibu jari n jari telunjuk aku berlumuran ngan minyak panas
diulangi..berlumuran..bkn takat terpercik 3-4 titik tuh

mula2 tu kn tgh terkejut, so xrasa ar sakit
rilek je aku..siap ckp dlm ati, xpanas pn minyak nih..haha
2-3 minit pastu, start rasa pedih...amek ko..
trus siram ngan air...pastu taruk minyak
skrg pn rasa sengal n pedih lg..huhu
tp nasib baik xkena muka..kalo x, jatuh saham aku..kehkehkeh

so pasni aktiviti2 menggoreng akan dihentikan buat sementara waktu
takut plak..huhuhu
hrp2 xmenggelembung la jari nih..kang ssh aku nk mkn
tgn kanan lak tu yg kna..huhu
terpaksa mc esok..muahhaha..dush dush dush

okla..tu je nk citer..
jari sakit..xleh taip byk2..hehe
tataaa~~

3 Sweets:

Aidi-Safuan said...

wahahahahahahaahah...kantoi jarang masak

zack zukhairi said...

lain kali buat cam saya. gunakan tudung periuk sebagai shield. hehe

Miss Wanie said...

aidi: ape lak jarang masak..stkt goreng kopok, sap sap soii je..
dlm hal ni, kopok tu yg bersalah..haha

zack: beria la plak smp pakai shield..
mcm masak ape je..hehe