Sunday, July 19, 2009

Samseng

Haluuuu sume...ecehh
cam lama je xtulih entry baru kn..
byk aku nk citer nih..tp rilek2 dlu
tenangkn pikiran...
jom kiter start ngan insiden yg berlaku smlm...

nak dijadikn citer..ptg smlm aku kuar ngan adik aku
pegi ke satu tempat (cam takut plak aku nk mention nama tempat tu)
tempat tuh mmg jadik tumpuan org la utk beli gadget2 n alat2 elektronik especially henpon..
pandai2 la korg agak ek..

aku gi sana pn sbb adik aku sebuk nk beli henpon baru..
smp sana da dlm kol 5 gitu (ramai org gi tgk MU lawan MSIA smlm ek..hehe)
pusing2 tmpt tu sat..pastu kitorg trus stop kt 1 kedai melayu nih..
tgk2 henpon kt situ..byk gakla org kedai tuh dok bercerita ngan kitorg
pot pet punye pot pet...
tetibaaaaaa.....................................................................

dgr bunyi kecoh2 kat 1 kedai blkg kedai kitorg gi tu...
aku cam biasa ar..msti nk nyebuk sket..
terjenguk2 kepala nk tgk...masa tu cam rmai gak ar org kt situ
pastu aku nmpk ade sorg chinese nih..badan bapakla besar (org kedai tu)
cam nk pukul sorg pakcik nih..pakcik tuh dala da tua...sian btol aku tgk
maybe pakcik tu da tnya byk2 kt org tuh..tp last2 xjadi beli
tu yg die cam bengang tuh...

biler blk umh pn, aku still lg teringat pasal tu
pakcik tuh mmg nyaris2 nk kena pukul...nasib baik ramai gak peniaga2 kt situ gi tolong
samseng abess ko eh...mentang2 badan besar...
ko nk lawan ngan pakcik yg da tua tuh????
ek eleh...kot yer pn ko xpuas ati ngan pakcik tuh, setel la leklok
bajet macho abes la tuh bleh pukul2 org

kalo ko lawan ngan org yg sama saiz ngan ko, aku leh terima lagi
tp ni ngan pakcik tu pn ko nk tunjuk samseng
bagi aku la kn...org camtu, mmg pengecut la
sama gakla ngan laki yg suke pukul2 pompuan
mmg pengecut giler la tuh...lawan ngan org yg xsetanding ngan ko...

aku ngan adik aku pn da menggigil tgk insiden yg xdiingini tu..
kitorg siap tnya lg kt abg yg jual henpon tuh..
"ni kitorg da tnya byk2..kalo xjd beli, kena marah x?" tnya aku sambil wat muke kecut..hahaha
abg tuh jwb "xdela..kitorg xpenah lg paksa org beli"..fuhh...selamattt

kesimpulannye, customers ni ade mcm2 ragam...
sbg peniaga, kenala phm..xlehla nk ngamuk2 gitu
customers ade hak nk tnya mcm2 b4 beli brg kn...especially kalo brg yg mahal
kpd peniaga yg xreti nk handle customers, siler amek kursus yer..
sekian~~

2 Sweets:

Reiki said...

Cian pakcik tu. Wanie patutnya gi silat si buli tu! >_<

Miss Wanie said...

takut woo..
badan besar gedabak
kang mati aku kena lenyek kt situ..
hahahaha