Thursday, June 3, 2010

Jom baca statement haprakk

Petikan dari Berita Harian Online...ari ni punye

Majlis Hak Asasi Manusia PBB lulus resolusi siasat serangan

GENEVA: Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semalam meluluskan resolusi bagi melakukan penyiasatan pada peringkat antarabangsa berhubung serangan Israel terhadap konvoi kapal bantuan ke Gaza Isnin lalu.

Resolusi itu, yang juga mengutuk serangan Israel itu, diterima selepas satu pengundian, dengan 32 negara bersetuju, tiga menentang dan lapan berkecuali.

Skrg jom tgk statement..aihh..xtau la nk ckp ape..
org giler pn bleh pk ngan waras kot..
otak sume letak kt paler lutut agaknye...

ni die 3 negara BBB (tarukla pape word yg seswai...hahah)

Duta AS, Eileen Donahue berkata resolusi itu 'menghakimi beberapa siri fakta' yang baru saja muncul.

"Ia mewujudkan satu mekanisme di peringkat antarabangsa tanpa memberi peluang kepada kerajaan bertanggungjawab menyiasat sendiri kejadian itu," tambahnya.

- kalo bagi makhluk tu siasat sendiri, alamatnye abes la putar belit sume fakta..skrg ni pn dh mcm2 ckp benda xbtol..nk2 plak AS dok support, lg la bertmbh2 bongkak die..
kalo btol kapal bantuan tu bwk senjata sume..mana buktinye?
kata buat pemeriksaan ketat berjam2..ape hasilnye? sendiri yg salah..msti la xnk heboh2kn kt public..

Belanda juga menentang, dengan dutanya berkata 'siasatan selari' ke atas serbuan itu oleh majlis berkenaan "tidak sihat bagi pelancaran semula proses damai di Asia Barat".

- kahkahkah...dah bape lama dah proses damai tu? even xde siasatan pn, mcm la proses damai tu akan berjaya..bleh x kasi alasan logik yg bleh diterima akal?
xlehkn..sbb mmg xde alasan munasabah utk menyokong serangan tu..
so terpaksa la bg alasan2 spastik camni..

Duta Israel, Aharon Leshno Yaar mengulangi dakwaan bahawa aktivis di dalam kapal terbabit tidak mempunyai motif damai dan menggunakan senjata tertentu termasuk molotov koktel, belantan dan batang besi ketika menghadapi askar Israel.

Beliau juga mendakwa bahawa "sejumlah wang tunai yang banyak dijumpai di dalam kapal berkenaan, sesetengahnya di dalam poket aktivis, yang bersedia untuk disalurkan kepada Hamas."

- ni mmg xleh nk kata ape la..dh negara die yg serang..op kos la kena back up negara sndiri kn...
hahaha...serang guna senjata?mana senjata tu?mana??
besi dibalas ngan peluru hidup? adil ke?
napelah wujud negara Israel tu kt muka bumi ni?
sejahat2 bangsa...ni la makhluk perosak dunia..

cuba bayangkan kapal AS, Belanda n Israel yg kena serang..
mau kecoh smp planet pluto...
konpem trus anta bala tentera gi serang blk...xgitu ker?
konpem xdok diam punye laaa..

tgkla cam tragedi 11/9 tu...
abes sume umat Islam jadi mangsa AS...
skrg ni biler Israel serang kapal bantuan yg bwk aktivis lebih dr 50 buah negara...
bleh plak gi sokong si pemangsa tu?
haiihh...mmg patut pn la AS kna 11/9 tuh...ngok sgt

skrg ni 1 dunia dah tgk sndri kekejaman Israel...
hrpnye pasni lg byk negara yg akan beri tekanan kt Israel..
sama2 la kita doa supaya Allah hancurkn Israel n sekutu2nye
n semoga nasib umat Islam di Palestin akan terbela..
doakan jugak supaya kapal Rachel Corrie selamat smp ke Gaza....amin

doa tu satu2nye senjata mustajab org mukmin..
xmain la senapang2 ni...
kalo sume umat Islam kt dunia ni bersatu, xmustahil kiter dpt musnahkan kerajaan2 yg zalim n xbertamadun tu...
sama2 la kiter berdoa yer....

2 Sweets:

HaFizRahMaN.com said...

pendapat yang bernas=)sokong saudara!!

Miss Wanie said...

hafiz: thanks...geram sgt tp xtau nk buat camne..huhu