Thursday, December 11, 2008

Alkisah sabunnnn

Waahhh...aku sgt gigih tulih entry ni even skang da kol 11 lebey n esk nk kna bgn awl..nk travel kn..sblm aku pegi membawa ati yg luka (ade unsur2 poyo di situ), aku nk citer kejadian siang td..

spt yg aku ckp ari tuh, aku nk wat sabun sndirik kn (guna DIY sabun)
so td ngan berianyer aku n adik aku memulakan usaha kami..
after da baca sume instructions, aku pn potong sabun jadik ketulan kecik2..sbb nk kna cairkn..
then taruk dlm tupperware yg bleh msk dlm microwave tuh..ala tupperware plastik tuh
microwave tuh aku setkn medium high..pastu set masa 5 minit..kejap je kn..bajet cam ssh kot nk cair sabun tuh sbb kalo ikut instruction die, pakai oven..tp mls plak aku nk gune oven..

sementara dok tunggu sabun tuh cair, aku gi ngadap comp jap
adik aku ade kt dapor masa tuh..die ckp "kakak, da jd ni..ade bau la" (die sgt excited masa tuh)
aku pn gi la dapor ngan semangat berkobar2..mmg ade bau..bau cam gula hangus..korg pnh x mkn puding gula hangus? haa....gitu ler baunye..best la gak..
pastu bunyi "tingg"..da siap ler tuh
aku pn xsabo2 nk nengok hasilnye...trus bk microwave..
hasilnye spt di bwh...........................................

uwaaa...rugi sabun aku..sib baik sket je gune

giler terkejut aku tgk hasilnye..abes ngan tupperware tuh skali cair..hhuuhu
aku pn ape lg..cpt2 suh adik aku ttp pintu dapor n on kipas..nk bg ilang bau..tau kt mama, mau kna sedas dua..hahaha
kbtulan plak mama kuar dr blk die..tnye watpe kt dapor smp ttp pintu..hahaha
adik aku cpt2 kuar nk kaber line..sib baik masa tuh mama nk g klinik..
so aku pn mjalankn operasi pembersihan secepat mungkin..
masa nk buang sisa2 tupperware tuh, bleh plak menitik kt jari aku..waaa..pedihnye toksah ckpla..skrg pn die cam gelembung lg (xpyh ler aku taruk gambo..kang ckp menagih simpati plak..muaahaha)
da siap kmas sume..kitorg wat2 tatau jela..
pastu tetiba mama tnya..amende dlm plastik kt sink tuh???
haa tu la..kalo da wat salah tu, msti ade gak tggalkn kesan
aku terlupe nk buang tupperware tuh dlm tong sampah..hahahhaa
sooo...kantoiiii...tp sib baik xkna marah..
pape pn, aku xkn give up..akan ku cuba lagi nnt..
korg tunggguuuu jela hasil yg pasti berjaya..hahahah

0 Sweets: